Dirijor:
Cristian Sandu
Regia:
Giampiero Zazzara
Adaptare scenografică:
Ghe. Andreescu, după Grigore Gorduz
Distribuția:
Cio-Cio-San / Hidemi Tajima (Japonia)
Pinkerton / Florin Guzgă (Iași)
Sharpless / Roberto Bortoluzzi (Italia)
Suzuki / Florentina Soare
Goro / Tudorel State
Kate / Lăcrămioara Crihană
Bonzo / Dominic Cristea
Yamadori / Valentin Vasopol
Comisarul imperial /Sebastian Băncilă
Ofițerul stării civile / Adrian Țurcanu
Copilul / Eduard Grigoriță
Moment coregrafic / Roxana Dobre
Corul și orchestra teatrului
Dirijor cor:
Daniel Nistor
Asistent regie:
Adrian Mărginean
Maestru corepetitor cor / supratitrare:
Georgiana Diaconescu
Pregătirea muzicală:
Tatiana Ionașcu
Regia tehnică:
Tanța Micu
Sufleor:
Claudia Colceriu
Soprana HIDEMI TAJIMA a absolvit departamentul de muzică vocală a Colegiului de Muzică „Kunitachi” și și-a terminat studiile la Studioul de Operă „Nikikai”.
Ea a debutat în operă, jucând rolul Emilia Marty din „Vec Makropulos” compus de Janacek care a avut premiera în Japonia. A cântat numeroase roluri de soprană în operele „Madama Butterfiy”, „Tosca”, „La Boheme”, „Suor Angelica”, „La Traviata”, „I Pagliacci”, „Carmen”, „Pelleas et Melisande”, „Dialogul Carmelitelor” etc. Repertoriul ei conține peste 35 de titluri de opere și lucrări pentru soprană în muzica sacră.
Ea este, de asemenea, o favorită a compozitorilor japonezi pentru premierele lor de operă sau de creații vocale camerale. A cântat la cele mai importante teatre și săli de concerte japoneze, cum ar fi Tokyo Bunka Kaikan, Suntory Hall, Tokyo Opera City, Tokyo Metropolitan Theatre, Ginza YAMAHA Hall, Sala Yokohama Minato Mirai, Sala Nakano Zero.
În 2002, ea și-a făcut debutul în Italia ca Silvia în opera veristă „Zanetto” compusă de Mascagni la Teatrul din Maccagno.
În perioada 2012-2014 a fost invitată la „Festivalul de vară Gubbio” din Italia unde a cântat „Madama Butterfly” și „Tosca” de Puccini.
Soprana studiază cu Alberto Cupido și Akiko Kuroda în Italia, și Kousuke Taguchi, Kenji Murata și Katsuko Kameyama în Japonia.
Tenorul FLORIN GUZGĂ este absolvent al Facultăţii de Muzică a Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi, clasa prof. Cornel Solovăstru, absolvent al Facultăţii de Teologie Ortodoxă „D. Stăniloae” a Universităţii „Al. I. Cuza” Iaşi şi absolvent al Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sf. Ioan Gură de Aur”, Huşi. În anul 2013 debutează pe scena Operei Naţionale Iaşi, în rolul Ducelui de Mantua din Rigoletto de G. Verdi. A avut numeroase colaborări cu Orchestra Teatrului „Nae Leonard” din Galaţi şi cu Orchestra Universităţii „George Enescu” Iaşi. A participat la Concursul Internaţional de Canto „V. Bellini” din Caltanisetta, Italia în 2012, câştigând Premiul al II-lea şi Premiul special pentru tenori în cadrul aceluiaşi concurs. Este distins cu premiul Cel mai bun debut masculin pe stagiunea 2013-2014 acordat în cadrul Galei Operelor Naţionale, ediţia a II-a de la Iaşi. Din anul 2006 şi până în prezent este Arhidiacon al Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei.
Baritonul ROBERTO BORTOLUZZI s-a născut la Treviso şi îşi începe studiile muzicale cu soprana Jolanda Michieli. Ulterior se perfecţionează cu maestrul Carlo Morganti şi cu dirijorul Cristian Sandu. În 2000 este semifinalist la a V-a ediţie a Concursului Internaţional de Cânt „Maria Callas”, difuzat de posturile de televiziune RAI. În 2003 a câştigat concursul Enzo Dara „700” pentru cel de-al treilea laborator muzical, după care interpretează în 2004 la teatrul Bibiena din Mantova opera „Prima la musica e poi le parole” de A. Salieri. În 2005 a debutat în rolul lui Giorgio Germont (G. Verdi – La Traviata). În 2007 interpretează rolul lui Dulcamara (G. Donizetti – Elisir d’amore) în circuitul de vară Friulano. Începând din anul 2007 până în prezent, colaborează cu Asociaţia „Salva Belcanto” din Tokyo, care îl solicită să organizeze concerte şi masterclass-uri în Japonia. În 2009 joacă rolul lui Marcello (G. Puccini – La Bohème) sub îndrumarea maestrului Claudio Desderi la Teatrul Zancanaro din Sacile. Au urmat rând pe rând alte roluri dificile precum Renato (G. Verdi – Bal mascat) sau Nabucco (G. Verdi – Nabucco).
Povestea sfâșietoare a dragostei zdrobite de prejudecățile a două lumi diferite dar și a superficialității, este esența subiectului operei Madama Butterfly compusă de Giacomo Puccini pe un libret de Luigi Illica și Giuseppe Giacosa, bazat pe o povestire de John Luther Long și o piesă de David Belasco. Madama Butterfly este un titlu de referință al repertoriului operistic universal care a fascinat chiar de la prima sa reprezentație, fiind contestată dur la premiera absolută prezentată la Scala di Milano, pe data de 17 februarie 1904 (sub titlul inițial „Cio-Cio-San”), fapt ce a adus o mare suferință compozitorului, în pofida minuțiosului său parcurs creativ.

Sala de spectacole a teatrului









