Văduva veselă

OPERETĂ în 2 acte de Franz Lehár
Libretul de Viktor Léon și Leo Stein
Traducerea: Ionuț Negrișanu

prețul unui bilet

Prețul biletului

32,4 lei | 21,6 lei

Dirijor:
Cristian Sandu

Regia:
Paolo Bosisio

Distribuția:

Hanna Glawari / Lorena Sanda – debut
Conte Danilo Danilowitsch / Florin Bobei – debut
Valencienne / Ana Băcanu – debut
Camillo de Rosillon / Adrian Mărginean
Barone Mirko Zeta / Anton Mihail
Negus / Alexandru Tatu
Viconte Cascada / Elvis Butunoi
Raoul de St. Brioche / Tudorel State
Kromow / Bogdan Baicu
Pirapora / Viorica Mărăndici
Olga / Roxana Șelaru
Sylviane / Adina Gurenciuc
Bogdanowitsch / Ionuț Popa

Soliști balet / Oana Manolea Rusu, Marius Bacalu, Bogdan Pârvu

Orchestra, corul și baletul teatrului 

Scenografia:
Veaceslav Ocunev

Coregrafia:
Gabriela Gegea

Adaptare scenografie:
Rodica Gheorghinoiu

Asistent regie:
Adrian Mărginean

Asistent coregrafie:
Oana Manolea Rusu

Dirijor cor:
Daniel Nistor

Pregătirea muzicală:
Ludmila Calalb

Regia tehnică:
Tanța Micu

Sufleor:
Claudia Colceriu

      „ Spectacolele de operetă au făcut parte încă de la începuturi din repertoriul teatrului nostru. Astăzi avem solişti tineri, dinamici, dornici de afirmare, pe care îi susţinem şi căutăm să-i punem în valoare, oferindu-le să evolueze în roluri şi partituri diverse.

Prin această nouă montare a operetei Văduva veselă de Franz Lehar, am restituit scenei lirice gălăţene un titlu reprezentativ al genului de operetă, într-o viziune modernă, antrenantă, adaptată cerinţelor publicului de astăzi. Povestea romantică dintre cei doi îndrăgostiţi ce par despărţiţi de orgoliu este permanent valabilă indiferent de epocă iar astăzi, în tumultul vieţii moderne, avem mai mult ca oricând nevoie de un strop de romantism şi de sensibilitate.

Colaborarea cu regizorul Paolo Bosisio a devenit permanentă şi este onorantă pentru instituţia noastră. Proiectele noastre comune realizate până acum, s-au bucurat de succes şi de aceea vom continua colaborarea şi pe viitor.

Dragi spectatori vă dorim vizionare plăcută şi sperăm ca ascultând minunata muzică a lui Lehar să preţuiţi fiecare clipă.”

Director General Teodor Niţă

 

”Văduva Veselă e, poate, cea mai cunoscută și cea mai reprezentată dintre toate operetele lui Franz Lehár: există atâtea Văduve Vesele câte puneri în scenă s-au făcut. Părțile de proză, de fapt, pot fi modificate și transformate după bunul plac al regizotului și chiar asupra părții muzicale se poate interveni, scurtând sau, dimpotrivă, adăugând tot ce se poate adăuga pentru a se crea spectacolul.

În punerea în scenă a Văduvei la Galați, esențialitatea a fost pe primul loc, așa că am redus mult din proză, eliberând-o de toate replicile învechite care s-au acumulat de-a lungul timpului. Am eliminat toate părțile muzicale străine de partitura lui Lehár și am încercat să confer spectacolului un ritm vesel și energic, condus de cânt, dans și schimburi de replici esențiale. Cu o durată de două ore, în loc de trei ore și jumătate cât durează în mod tradițional, este o montare care sper că se apropie mai mult de rădăcinile nobile ale operetei vieneze și e mai puțin corupt de comicul prea banal și vulgar present în spectacolele de revistă sau televiziune.”

 

Paolo Bosisio s-a afirmat de timpuriu în domeniul teatral, dând dovadă de un real talent actoricesc, încă din copilărie. Întâlnirea cu regizorul Fantasio Piccoli, căruia i-a devenit asistent,  i-a marcat evoluţia, interpretând  roluri mici în diferite producţii de top, alături de mari actori, cum ar fi Anna Proclemer, Ernesto Calindri, Maurizio Nichetti şi Stefania Casini. Următoarea etapă din cariera sa artistică a fost influenţată de colaborarea cu  Luchino Visconti, celebrul regizor italian de teatru, operă şi film, al cărui asistent a fost pentru una din producţiile sale.

Timp de opt ani a lucrat ca regizor şi scenarist de televiziune, în anul 1974 obţinând premiul  Perla MIFED pentru serialul de televiziune ,,Concerto o Mio modo” produs de televiziunea elveţiană. În paralel a desfăşurat  o importantă activitate pedagogică la Universitatea de Stat din Milano, unde a deţinut încă din anul 1987 Catedra de Istorie a Teatrului şi de Interpretare  Artistică, dar şi ca profesor asociat la Sorbona III din Paris şi la Universitatea Catolică din Milano.

A publicat numeroase articole de specialitate  în domeniul Istoriei Teatrului  şi Studii de Teatru, cu un accent special pe problematica secolelor XVIII şi XX.

Din 1987, a conceput şi a organizat numeroase evenimente de mare valoare  (convenţii, lansări, expoziţii, prezentări de modă, festivităţi) pentru mai multe firme internaţionale.

Între anii 1999 şi 2002 a fost numit director artistic la „Teatro del Vittoriale degli Italiani”, o poziţie pe care a deţinut-o în mod repetat la mai multe festivaluri de dans şi opere clasice (Milano, Piacenza, Vigevano).

În prezent este director artistic al Teatrului istoric Giacosa din  Ivrea şi Teatrul Villani din Biella, concentrându-se exclusiv pe operă. De asemenea, colaborează permanent cu mai multe teatre şi festivaluri importante din Italia şi din străinătate.

Actul I: În sala ambasadei Pontevedrina

Actul al-II-lea: În grădina palatului Hannei Glavary.

La ambasada Pontevedrina din Paris se sărbatoreşte onomastica şefului statului. Zetta are misiunea de a împiedica cu orice chip ca averea frumoasei Hanna Glavary să ia drumul străinătății, lucru ce s-ar putea întâmpla în cazul în care văduva s-ar căsători cu altcineva decât cu un cetățean pontevedrin.
Locotenentul Danillo Danilovici este cel ce va trebui să o cucerească pe Hanna și să o ia de nevastă. Cândva, tânărul ofițer o iubea pe Hanna; acum el refuza să se căsătorească cu aceea care, nesocotindu-i dragostea, s-a măritat cu un bătrân bogat ce a murit la câteva zile după nuntă, lăsându-i moștenire întreaga avere. Danillo, însă, o iubește pe Hanna cu aceeași intensitate.

Şi Hanna încă il iubește pe Danillo , însă , nu vrea să arate acest lucru  și chiar încearcă să-l facă gelos .

Cei doi tineri , încă îndragostiti , dar mândrii , se tachineaza reciproc, transpunand sentimentele unul faţă de celălalt în muzică.

Între timp, se ţese o relație între soția baronului Zetta , Valencienne, si diplomatul francez Camille de Rossillon . Dupa un dans plin de emoţie, cei doi se retrag în pavilion . Situația se înrăutățeste : perechea este pe cale să fie descoperită de către soțul femeii. Niegus , mai puțin neglijent decât pare , reușește cu un truc să ascundă infidelitatea lui Valencienne, rugand-o pe Hanna să o înlocuiască pe aceasta în pavilion . Când Zetta deschide ușa pavilionului , este convins că vaduva are o relaţie amoroasa cu diplomatul francez … Danillo afland isprava,  părăsește petrecerea furios; Zeta nu o banuieşte de infidelitate pe   soția sa.

După un timp, Hanna primește din nou invitați, de data aceasta recepția având loc într-un salon amenajat astfel încât pare o copie a cabaretului „Maxim”. Danillo îşi îneaca amarul band sampanie în compania grisettelor . Hanna îi explică de şiretlicul pus la cale de Niegus pentru a salva reputaţia soţiei baronului, Valencienne.   După multe discuţii și suferință , Danillo , în cele din urmă , renunta la orgoliul sau și îşi declară dragostea pentru Hanna care , la randul ei , anunță nunta cu acesta .

duminică, 13 martie 2022 @ 18:00
18:00 — 20:15 (2h 15′)

Sala de spectacole a teatrului

adauga in calendarul tau

Îți place? Partajează!